Ben je zelf op mijn pagina uitgekomen? Of ben je meer de categorie: Wat krijg ik nou weer doorgestuurd?

Als je zelf gezocht hebt: Wat goed dat je aan de slag wilt om je leven weer op de rit te krijgen. Heel knap, je eerste stap is gezet.
Kudo’s voor jou.

Ben je meer de tweede categorie? Ik ben benieuwd; van wie heb jij deze link doorgestuurd gekregen? Ik doe een gokje: iemand die van je houdt, om je geeft en zich zorgen maakt. Iemand die wil dat jij je weer lekker in je vel gaat voelen. Een ouder? Vriend(in)? Een leerkracht? Ach, het maakt niet uit, je bent er nou toch, zal ik mij dan gelijk maar even voorstellen?

Ik ben Marijke, psycholoog en ik help onder andere jongeren die zijn vastgelopen op een bepaald gebied in hun leven.

Bijvoorbeeld jongeren die:

  • Somber zijn en zich terugtrekken op hun kamer.
  • Zich verliezen in gamen.
  • Angstig zijn en daardoor (ook de leuke) dingen of plekken gaan vermijden, zoals feestjes, uitjes, verjaardagen, pretparken, bioscoop.
  • Denken: ‘ik kan het toch niet’.
  • Blozen als ze de beurt krijgen.
  • Rampfantasieën in hun hoofd hebben.
  • Snel huilen.
  • Steeds maar moeten terugdenken aan die nare situatie.
  • Niet goed kunnen slapen.
  • Regelmatig ruzie hebben met… maakt eigenlijk niet uit wie… íemand… iemand om hen heen (het meest met degene die dichtbij je staat, je ouders?).
  • Denken dat anderen niet te vertrouwen zijn.
  • Eigenlijk er niets voor willen doen, maar toch school willen halen (maar steeds meer onvoldoendes staan omdat ze toch proberen het te halen zonder het te leren).
  • Niet goed voor jezelf op durven komen.
  • Nooit tevreden zijn over jezelf, jezelf afkraken, streng zijn voor jezelf, de laat hoog leggen voor jezelf.
  • Concentratieproblemen hebben
  • Somber of neerslachtig voelen met de gedachten ‘niemand houdt van mij, ik ben niets waard, ik ben hulpeloos’. 
  • Negatieve gedachten hebben over jezelf zoals ‘ik ben te dik, ik ben slecht, ik ben een slappeling’.

Soms is er een duidelijke reden waarom je bent vastgelopen, bijvoorbeeld door een ingrijpende situatie waardoor je hele leven ineens op zijn kop stond (een scheiding bijvoorbeeld, of overlijden van iemand op wie je erg gesteld was).

Maar soms is er geen duidelijke reden.

Je voelt je gewoon rot. Het lukt gewoon niet. Je hebt geen vertrouwen meer.

Ik kan je helpen.

Ik wil je helpen.

‘Maar ik heb helemaal geen hulp nodig!’

Nee joh! Jij kan het prima zelf!

Alleen duurt het wat langer als je het in je eentje gaat doen. En de weg is vermoedelijk ook wat lastiger.

Als je meer van het type ‘ik hou wel van een uitdaging en kies het liefst de meest moeilijke weg’, stop dan met lezen en ga het op je eigen manier oplossen. Ik heb er echt alle vertrouwen in dat het je gaat lukken. Je kan immers lezen, je bent al tot hier gekomen toch? 😉 en ‘Google Selfhelp’ is er sowieso voor je. Ik heb onderaan deze pagina alvast wat sites neergezet en online gratis programma’s waar je gelijk mee aan de slag kan.

Maar wil je liever hulp bij je leven positief veranderen? Lees dan vooral door.

Zullen we samen bekijken hoe je leven er tot nu toe uitziet en wat de samenhang is tussen alle gebeurtenissen en je manier van omgaan met stress?

Zullen we samen onderzoeken welke goede eigenschappen je hebt die je nog meer kan inzetten waardoor je leven er weer wat relaxter wordt?

Zullen we samen oefenen met andere manieren van omgaan met lastige situaties?

Zal ik je helpen bij de moeilijke gesprekken met je ouders? Ze luisteren nu toch niet naar je en begrijpen je niet toch? Als wij samen hebben uitgezocht hoe jouw bouwpakket eruit ziet, kan ik ze helpen jou leren begrijpen.

Hoe dan?

Vrij simpel.

Gesprekken met mij staan garant voor lachen, hard werken, soms confronterend, maar vooral altijd in het teken van jouw doel! Ik ben direct, nieuwgierig en ben niet iemand die de pleister er zachtjes afpulkt maar deze gewoon in 1x eraf rukt. Doeltreffend dus.

So are you up for it?

Kies hieronder hoe je het aan wilt pakken (dit kunnen we ook samen beslissen in het kennismakingsgesprek).

We kunnen een traject starten en gewoon per week bekijken wat is nodig/haalbaar. Voor het verwerken van een ingrijpende gebeurtenis kunnen 3-5 gesprekken al voldoende zijn, bijvoorbeeld met EMDR, cognitieve gedragstherapie of onderdelen van schematherapie.


Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.

Klik hieronder voor gratis online programma’s (aangeboden op de website van GO! voor jeugd) over:

  • Klik HIER voor organisaties die gratis voor je klaarstaan.
  • https://iedereenisanders.nl/: Voor al je vragen over je identiteit/seksualiteit.
  • Hoezitdat.info: Op deze site vind je een betrouwbaar antwoord op al je vragen over je lijf, vriendschap, relaties, loverboys, verliefd zijn, vrijen, tienermoeder, soa, roken, alcohol, drugs, GHB, school, dyslexie, ruzie, pesten, op jezelf wonen, werken, geld, HALT en meer.
  • Alles over pesten.
  • Happydaisz: luister naar haar geweldige raps voor herkenning, jij bent niet de enige met deze gevoelens!


Ik ben gek op kennis delen! Meld je aan voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de nieuwe webinardata, trainingen, gratis werkbladen, leuke feitjes en praktische tips!